Jak ludzie zdobywają informacje o produktach lub najlepszych usługach? Przeciętny człowiek odpowie, że przez internet. Niestety w sieci nie ma niektórych danych lub są okrojone. Okazuje się, że wielu klientów trafia do sklepów online dopiero po przeprowadzeniu rozeznania w rzeczywistości „offline”.

Jak to się dzieje?

Naturalnie konsumenci używają na co dzień wielu mediów i są bombardowani różnorodnymi formami reklamy. Telewizja, jako medium reklamowe w wersji tradycyjnej dalej odgrywa sporą rolę informacyjną. O efektywnych usługach lub towarach usłyszysz od znajomych, współpracowników, a nawet podczas stania w kolejkach. Biznesy online nie powinny zatem rezygnować z klasycznych reklam offline, ale ukierunkować je właśnie na tworzenie relacji w środowisku online. Zamiast numeru telefonu zostawiaj adres strony internetowej. Twórz nie tylko sklep wirtualny, ale utrzymuj niewielką jednostkę stacjonarną, w której przyjmiesz klientów pragnących w dalszym ciągu kontaktu osobistego ze sprzedawcą. Okazuje się, że połączenie klasycznych aktywności marketingowych z pozycjonowaniem w wyszukiwarce daje najwyższą skuteczność sprzedażową. Konsument od razu wie, że ma do czynienia z wartościowym podmiotem. Reklama offline jest najbardziej skuteczna z perspektywy lokalnych podmiotów, ponieważ może szybko przekazywać uruchomienie nowych promocji, itp. Zainteresowani konsumenci naturalnie przechodzą na strony internetowe, aby poznać więcej szczegółów. Z tego powodu warto robić reklamę offline żywą, kreatywną, potraktować ją jako odsyłacz, a nie całkowitą bazę informacyjną. To wiele ułatwia, ponieważ przed wejściem w życie internetu trzeba było od razu zaprezentować się ze wszystkich stron, aby zdobyć zainteresowanie odbiorców.

Zrozumienie perspektyw wielokierunkowych form marketingowych

Nie ma sensu unikać określonych form reklamowych, ale stale testować ich wydajność na żywym organizmie. Dopiero po pewnym czasie zbierzesz wystarczającą ilość opinii od konsumentów, aby podjąć właściwe decyzje marketingowe.