Każda firma potrzebuje dobrego marketingu, aby rozwinąć skrzydła i zdobyć dużą rzeszę klientów. Niewątpliwie sam marketing w chwili obecnej to nic prostego, ale przecież w Internecie można znaleźć rzesze różnych firm marketingowych, które pomogą nam rozwinąć skrzydła i polepszyć sprzeda. Jak dobrze wiadomo na samym początku żadna firma nie ma pod ręką kilku tysięcy na reklamę w telewizji, ale może na reklamę w radiu lokalnym znajda się jakieś fundusze. Świetnym miejscem na reklamę jest Internet. Warto więc stworzyć dobrą stronę internetową, konto na portalu społęcznościowym, a do tego bloga, który będzie reklamował nasze usługi. Jeśli Internet wydaje nam się nie zbyt dobrym sposobem na reklamę, to nic straconego. Istnieje jeszcze coś takiego, jak reklama offline. Reklama offline to jak sama nazwa wskazuje reklama poza siecią. Jak to możliwe w dobie komputeryzacji i wszechobecnego Internetu i czy to ma jeszcze sens.

Oczywiście reklama offline ma dużo sensu. Przecież wciąż pewna część społeczeństwa nie korzysta z Internetu, a tak na dobra sprawę ile razy szukaliśmy czegoś w Internecie po zauważeniu bajeru lub ulotce podarowanej na ulicy? To dowodzi, że reklama offline jest powodem dla które rozwija się reklama online. Jak reklamować swoją firmę poza Internetem. To nic trudnego. Jeśli nie stać nas na wielkie reklamy na bilbordach, Niewielkie banery lub naklejki na samochodzie też się świetnie sprawdza. Poza tym świetną metodą są różnego rodzaju gadżety, czy reklamy w lokalnej prasie. Wciąż wiele osób czyta prasę, a w przeciwieństwie do Internetu tutaj nie ma opcji blokady wyświetlanie reklam. Niewątpliwie więc warto skorzystać z tradycyjnych metod, które dają naprawdę dobre efekty. Poza banerami dużą popularnością cieszą się również kalendarze z logo firmy, długopisy, koszulki, kubki, czy innego rodzaju gadżety. Tutaj warto też wspomnieć o ulotkach. Zwykłą ulotkę z logo firmy i z podstawowymi informacjami lepiej wyrzucić do kosz. Jak ulotka to koniecznie z jakimś kuponem rabatowym.