Kiedy jeszcze nie było komputerów, nie można uznawać, że nie było sposobów na reklamę. Poprzez to, że wcześniejsza technologia, jaka pozwala na druk różnych ulotek, nie była dobrze rozwinięta, powstały obecne zakłady. Jednak zanim to się zaczęło zetknęliśmy się najpierw z klasyczną reklamą, mającą przede wszystkim całkiem niezły poziom artystyczny. Obecne ulotki to powielony graficzny szablon, a te starsze, jakie były rysowane odręczne, często w pojedynczych egzemplarzach, były unikatem. Dzięki tamtym ulotkom, coraz więcej osób wraca do kreatywnego sposobu ich komponowania.

Ulotki, jakie można wziąć do ręki w trój wymiarze, a także ulotki, do których dopinane są różne gadżety, stały się dla nas czymś prawie zapomnianym. Tymczasem na rynek powoli w usługach poniektórych firm, zaczynają powracać prawdziwe reklamowe arcydzieła. Jest to sposób na pokazanie na rynku czegoś nowego, a także na zwrócenie uwagi ku swojej firmie. Dzięki temu widać, jak bardzo kreatywne pomysły posiada dane przedsiębiorstwo.

Reklamowanie różnych przedmiotów jest od wieków związane z poleceniami. Wiadomo, że jeśli ktoś z naszych znajomych wypróbował firmę i jest z niej zadowolony, to jak najbardziej nam ją poleci. Jest to niepisana usługa reklamowa, jakiej najczęściej dopuszczają się sąsiedzi. Jest to też pozytywna opcja i pomocny komentarz do pracy firmy. Najważniejsze w reklamowych poleceniach jest dokładne podanie wszystkiego, z czego jesteśmy zadowoleni. Jeśli później osoba polecana dokładnie przy zleceniu nam wszystko powtórzy, wyjdzie na rzetelną i na niezmienną. Renoma na rynku obecnie jest podstawą do tego, aby unikać kłopotów finansowych. Firm jest wiele, konkurencja nieustannie rośnie, poprzez co najlepsze źródła reklamy nadal trzeba pielęgnować. Na bazie tamtejszych sposobów reklamowych powstał marketing szeptany. Jest to forma przekazywania informacji reklamowych od osób jakich nie znamy, a jakie budzą zaufanie społeczne. Firmy realizują takie kampanie poprzez grę aktorów, czy ludzi znanych szerszej opinii publicznej.