Przejście działalności gospodarczych do internetu praktycznie w całości jest widoczne, od około 2000 roku. Firmy zakładają strony www i często rezygnują ze standardowych form promocyjnych. Wiadomym jest, że reklama w sieci kieruje się nieco innymi prawami niż reklama kategorii offline. Trzeba to zaakceptować, ale nie odrzucać obu potencjałów natychmiast. Warto je natomiast efektywnie łączyć.

Narzędzia reklamy w zwykłym formacie

Jeżeli posiadasz sklep internetowy, a jednocześnie prowadzisz sprzedażową jednostkę stacjonarną nie wykluczaj się z klasycznych metod marketingu. Zamawiaj tablice multimedialne przedstawiające na żywo zmiany w twojej ofercie. Zainwestuj w aplikacje interaktywne, które zaczną współpracować z właścicielami nowoczesnych telefonów komórkowych po najechaniu na plakat, itp. Reklama w formacie offline, czyli standardowym ma rozbudowaną historię, potwierdzoną skuteczność, sporo narzędzi niespotykanych w środowisku internetowym, a jednak przyciągających trwałe wzrok. Wielkie bannery z kreatywnymi grafikami czy nawet rozdawanie kreatywnych wizytówek to już duży postęp w promocji biznesu online. Wielokanałowy sposób prowadzenia marketingu to olbrzymia zaleta. Po pewnym czasie zrozumiesz, jakie techniki zapewniają najwyższą wydajność i naturalnie zrezygnujesz z pozostałych. Wydatki reklamowe rozłóż mniej więcej po połowie na środowisko offline i online. Nigdy nie podejmuj krytycznych decyzji reklamowych bez wykonania praktycznych testów.

Świat rzeczywisty połączony z wirtualnym

Reklama „w realu” trafia do dużej publiczności, jest coraz tańsza. Wiele agencji reklamowych przedstawia multimedialne narzędzia stacjonarne, łączące się na bieżąco z internetem, telefonem komórkowym, tabletem, innymi urządzeniami mobilnymi. Reklama offline nie wyklucza zatem wartości online, co jest w tym wszystkim najlepsze. Przedsiębiorstwa praktykujące na co dzień takie połączenia wykazują drastyczne wzrosty sprzedaży. Często o takich markach piszą nawet media stacjonarne, co jeszcze rozszerza perspektywy przekazywania oferty w grupie docelowej.