Każda firma decydująca się na reklamę w mediach staje przed wyborem, jaki rodzaj mediów wybrać, gdzie opłaca się dodać reklamę, a gdzie jest to nieopłacalne. Zacznijmy od telewizji. Niewątpliwie jeśli chodzi o media to największą siłę przebicia ma właśnie telewizja, ale oczywiście nie każda. Jeśli mamy pieniądze i chcemy je dobrze zainwestować w reklamę to z całą pewnością należałoby poszukać możliwości reklamowania się w popularnych mediach. Telewizje lokalne są jakimś rozwiązaniem, ale tylko dla lokalnych przedsiębiorców, wiadomo bowiem, że najlepiej inwestować w reklamę w wielkich koncernach telewizyjnych. Reklama w mediach to nie tylko same bloki reklamowe. Media to również programy i seriale i tutaj warto poszukać możliwości reklamowania swojej firmy. Telewizja to nie wszystko, mamy przecież inne ważne media, jak np. prasa oraz radio. Czy w radiu się opłaca? I tak i nie.

Z jednej strony, telewizję oglądamy tylko w określonych porach, a osoby wykonujące pracę, która polega na wielogodzinnym przebywaniu w samochodzie słuchają radia przez cały dzień, a więc kolejnym fajnym sposobem na reklamę jest radio. Wiadomo, że w tym przypadku słuchacz nie widzi, ważny jest więc tekst reklamy. Musi przyciągać, bo bez tego nie ma efektu. Reklama w prasie to kolejna kwestia. Prasa to media coraz mniej popularne, ale wciąż mające masę zwolenników. Media w postaci prasy są wszędzie, warto więc przemyśleć taką formę reklamy. Większe firmy na pewno zainteresują się współpracą ze znanymi tytułami, ale nie każdego stać na całostronicową reklamę w popularnym magazynie. Warto więc szukać alternatyw, a takimi są zwykłe papierowe, codzienne gazety. Jeśli oferujemy zabawki watro zareklamować się w gazetkach dla dzieci. Artykuły ogrodnicze w specjalnych magazynach. Natomiast jeśli chodzi o popularne gazety, tutaj może zareklamować się dosłownie każdy i chociaż możne nam się wydawać, że nikt już tego nie czyta, to w rzeczywistości ogromna liczba osób zwraca na to uwagę. Trzeba, więc szukać, analizować, decydować, porównywać, a dopiero potem wybrać najlepszy sposób marketingu