Podstawową marketingu jest to, że najważniejszy jest klient i jego oczekiwania. To właśnie z tego założenia wychodzą wszystkie profesjonalne firmy marketingowe trudniące się tym trudnym fachem. Przedsiębiorcy w starym stylu myślą często tylko o tym, aby produkt stworzyć. Nie zastanawiają się jednak nad tym co później z nimi zrobić i jak z nim dotrzeć do konsumentów. Myślenie nad takimi kwestiami to zadanie spoczywające na specjalistach od marketingu. To oni zastanawiają się jakimi ścieżkami dotrzeć do klienta i jak rozpoznać jego oczekiwania zanim jeszcze ujawniają się one w sposób eksplicytny.
W marketingu liczy się spojrzenie na konsumenta z wielu stron. Nie chodzi tylko wcale o to, aby skłonić konsumenta do zakupu jednorazowego. Dużo cenniejsze jest przekonanie go, że dany produkty ma dla jego życia istotną rolę i jest potrzebny w dłuższej perspektywie. Jak nietrudno się domyślić ten proces jest długotrwały i wymaga wiele zabiegów. Można go swobodnie porównać do flirtu gdzie nigdy nie jesteśmy pewni czy uda nam się osiągnąć dany efekt.

Marketing wielopłaszczyznowy

W świecie cyfrowym marketing nie może być jednowymiarowy. Niezbędne jest podejście do niego z wielu perspektyw i z różnych stron. Tylko taka strategia gwarantuje, że zamierzone cele mogą być osiągnięte. Częstym błędem popełnianym przez tradycyjne firmy jest to, że nie widzą one jakie możliwości daje im dostęp do nowych mediów i rozwiązań. W marketingu chodzi tak samo o trendy i mody jak w każdej innej dziedzinie.

Indywidualizacja

We współczesnym marketingu dużą rolę odgrywa także indywidualizacja. Dotyczy ona nie tylko patrzenia na klienta jednostkowo i w sposób spersonalizowany. Idzie także o indywidualizację strategii reklamowej. Wszak każda firma jest inna i ma inne możliwości. Takie detale wychodzą w tej chwili na plan pierwszy i sprawiają, że marketing może być jeszcze bardziej skuteczny. Reasumując, bez marketing ciężko wyobrazić sobie obecnie normalnie funkcjonujący rynek i biznes. Jest on niezbędny.