Każdy wie, że wszystko ma swoje zalety, to samo tyczy się marketingu w Internecie. Niewątpliwie mam on wiele plusów, ale znajdą się również minusy, a o co właściwie chodzi? Zacznijmy od plusów. Marketing internetowy nie należy do najdroższych, chociaż jak dobrze wiadomo, jeśli chcesz coś lepszego, to musisz trochę zapłacić. Jeśli jednak nie mamy dużego budżetu na reklamę marketing internetowy sprawdzi się idealnie. Niewątpliwe reklama dzięki portalom społęcznościowym trafia do olbrzymiej ilości osób, a jeśli dodatkowo stworzymy reklamę w języku angielskim możemy spokojnie wbić się na obcy rynek, a jak wiadomo zagranicą zarabia się dużo więcej. Ważna kwestią jest również to, że dzięki Glogerom, którzy jakby nie było mają ogromną siłę przebicia możemy zyskać dodatkową liczbę klientów. Z drugiej jednak strony Internet wciąż dociera tylko do pewnej liczby osób.
No może nie jest to mała liczba, ale osoby starsze nie korzystają z Internetu, a jak wiadomo też szukają pewnych usług, dlatego nie warto stawiać na samą reklamę w Internecie. Marketing internetowy jak już wcześniej wspominano nie należy do najdroższych, ale jeśli chcemy osiągnąć realne wyniki, to trzeba zainwestować i nie są to najmniejsze kwoty. Największym przeciwnie osób reklamujących się w Internecie, podobnie jak w rzeczywistości są konkurenci, jeśli chcemy mieć wyniki, to musimy podnieść swoją pozycję w wyszukiwarkach i prowadzić czynną kampanię w mediach społecznościowych. Innym minusem reklamowania firmy w Internecie jest fakt, że internauci nas blokują, a portale społęcznściowe ograniczają dopływ informacji do osób, które nas śledzą. Trzeba, więc walczyć o swoje. Zamiast inwestować w banerowe reklamy na popularnych portalach lepiej zamówić artykuł sponsorowanych, zwrócić się do blogera. Wciąż jednak, pomimo wad marketing internetowy to jeden z najlepszych sposobów, aby reklamować swoją firmę. Dzięki reklamie w Internecie może zyskać nowych klientów, a organizując konkursy namówić starych do ponownego skorzystania z naszych usług