Wszędzie słyszymy slogan, że media to trzecia władza, media są pełne głupich programów, oraz, że media kłamią. Oczywiście tego rodzaju frazesy nie powstały bez przyczyny. Media kłamią, naciągają, ale są też dźwignią handlu. Gdyby nie media, żadna wielka firma nie zyskała by takiej popularności. Wiadomo bowiem, że nawet dobry produkt nie sprzeda się, jeśli firma nie ma dobrego marketingu. Jeśli chodzi o marketing to możemy korzystać z różnych sposób reklamowania firmy, żaden jednak nie pobije tego, jaki proponują nam media. Radio, prasa, telewizja a teraz nawet Internet, to dzięki tym sposobom, możemy zwiększyć sprzedaż, poprawić wyniki i zyskać nowych klientów. Warto więc reklamować się, zwłaszcza jeśli chodzi o media. Zwykle myśląc media, chodzi nam o telewizję, bo przecież jest to silne medium.

Prawie wszyscy mają w domu telewizor i nawet jeśli nie codziennie to od czasu do czasu obejrzą coś w telewizji, a jak wiadomo reklamy teraz nie lecą tylko pomiędzy kolejnymi blokami, lecz nawet w tracie filmu. Wróćmy jednak do kwestii tego, czy media łamią. No cóż trudno tego nie ukryć, bo przecież codziennie w wiadomościach w różnych stacjach pojawiają się jakieś inne informacje. Same wiadomości to jednak małe kłamstwo, największe kłamstwo dotyczy właśnie reklam Co takiego złego jest w reklamach? Producenci różnych produktów próbują nas osaczyć z każdej możliwej strony, naciągają nas na kupno pewnych produktów, kuszą nasze dzieci. A i tutaj warto się zatrzymać. Media uwielbiają maluchy, bo te zapatrzone na najnowsza zabawę będą prosiły rodziców przez kilka dni, tylko żeby im kupili tą wymarzoną i upragnioną zabawkę. Media działają sprytnie, bo reklamy z produktami dla dzieci pojawiają się w przerwach w czasie bajek, tuż przez programami dla dzieci, a co najważniejsze w newralgicznych okresach w roku, a mowa tutaj o świętach, dniu dziecka. Media wiedza do kogo i w jakim momencie kierować reklamy. Dzięki temu zyski stacji telewizyjnej rosną, a kolejne firmy również znacznie zwiększają swoja sprzedaż.