Kamera jest medium, jakie pojawia się zdecydowanie w każdej z reklam. Im częściej zwracamy uwagę na spoty będące w TV, tym więcej z tych reklam stworzonych jest poprzez nagrania. Wiadomo też, że można na ich podstawie wyliczyć różne typy kamer, jak i elementów pozwalających na ich dokładne przystosowanie do warunków. Wiadomo, że reklamy nie są tylko kręcone w studio, ale także w niekiedy bardzo zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Jest to sporym utrudnieniem, ale daje niesamowite efekty. Przez reklamy, które mają efekty specjalne, powstają coraz nowsze emitujące je urządzenia. Dla widzów jest to dodatkowa porcja wrażeń, dzięki którym są oni w stanie zobaczyć więcej. Reklama produktu musi być wyrazista. Reklama, jaka ma dobrą jakość i odpowiednie ustawienia, jest w stanie zapewnić nam bardzo czysty obraz. Zdjęcia nie są takie dobre jak nagrania, wizualizacje dają oczywiście zawsze więcej. Nie oznacza to jednak, że nikt nie korzysta z aparatów fotograficznych.

Aparaty są pierwszym medium w historii filmu i reklam, jakie było wykorzystywane na bardzo szeroką skalę. Dla wielu z nas takie media jak aparaty fotograficzne są przykładem zastosowania nowoczesnych technik. Kamera jest w końcu pochodną aparatu. Wszystkie elementy, jakie powinna zawierać taka reklama wiążą się z prezentacją produktów. Jeśli chcemy, aby na pierwszym planie znajdował się opis, powinniśmy ułożyć go z jakimiś zdjęciami, gdyż wtedy staje się on bardziej interesujący. Zdjęcia, dodatkowo wykorzystywane są w produkcji broszur, plakatów, czy też ulotek. Daje nam to niekiedy bardzo wiele satysfakcji, kiedy przykładowo możemy stworzyć elementy, jakie nas interesują. Reklama powinna być sposobem pokazania tego, co chcemy sprzedać. Jeśli sami jesteśmy w stanie na jej podstawie kupić nasz produkt, to znaczy wyłącznie tyle, że jest całkiem dobra. Aparaty pozwalają nam też na dokumentacje prezentacji przedmiotów, które z biegiem czasu są udoskonalane. A jeśli jest ich więcej, tym oczywiście lepiej, gdyż mamy porównanie.