Wszyscy powtarzają, ze najlepszym źródłem informacji jest Internet, a firma bez strony internetowej, konta na facebooku, czy informacji na popularnych portalach adresowych, nie istnieje. Oczywiście w dobie wszechobecnego Internetu stwierdzenie to jest jak najbardziej prawdziwe, bo każda osoba szukająca jakiejś usługi w danym miejscu zwykle wyszukuje informacji za pomocą wyszukiwarki, o ile oczywiście nie ma swoich ulubionych miejsc. O ile tworzenie strony w Internecie, konta na facebooku jest bardzo dobrą strategią marketingową, o tyle sama reklama w Internecie nie zawsze przynosi oczekiwane efekty. Powodem dla którego symulowanie reklam na stronach internetowych nie jest już takie popularne, jest fakt, iż coraz większa ilość osób instaluje oprogramowanie, które blokuje wyświetlanie reklam. Dużo popularniejsze jest natomiast zamawiane artykułów sponsorowanych.

Chociaż reklamy online cieszą się ogromną popularnością, to równie popularna jest reklama offline. Jak sama nazwa wskazuje reklama online to ta, z którą mamy do czynienia w sieci, natomiast reklama offline nie jest dostępna w Internecie. Według najnowszych badań reklama offline jest powoduje wzrost liczby wyszukiwania danego produktu przez Internet. Reklama offline to wszelkiego rodzaju ulotki, banery, plakaty, wizytówki, dlugopisy oraz inne nośniki reklamy. Chociaż standardowe ulotki nie są już tak popularne, to możemy zaobserwować, ze ilość banerów, wyświetlaczy reklamowych, a także bilbordów jest z roku na rok coraz większa i chociaż znaczą część osób uważa, ze tego rodzaju reklamy są denerwujące i bardzo często psują wygląd miasta, to w rzeczywistości jest to ten rodzaj reklamy, który najlepiej trafia do potencjalnych klientów, a jak wiadomo to jest ich cel. Niewątpliwie więc ważna jest nie tylko reklamami online, ale również reklama offline. Przecież nie każdy korzysta z Internetu, a jeśli szuka danej firmy to musiał o niej gdzieś usłyszeć, dlatego też nie można zapominać o inwestowaniu w rożne typy reklamy, aby dotarły do jak największej liczby klientów.