Ciężko jest bez przeprowadzenia analizy stwierdzić, jaka forma reklamy idealnie odpowiada twojej firmie. Nie warto jednak od razu rezygnować z metod stacjonarnych na rzecz wirtualnych i odwrotnie. Reklama offline w dalszym ciągu ma spory potencjał.

Dlaczego?

Tak naprawdę kontakt z klientami na żywo jest zupełnie innej jakości od kontaktu w strefie online. Spotkania z konsumentami na targach branżowych, przedstawianie nowych pomysłów biznesowych na specjalnie zorganizowanych wykładach lub w formacie indywidualnym to opcja mogąca przekonać człowieka do zaangażowania w życie przedsiębiorstwa. Współcześnie zalew jakościowych produktów i usług na rynku uniemożliwia ich szybkie zidentyfikowanie konsumentom. To określona marka musi zadbać o zdecydowany i jednocześnie przyjemny komunikat. Internet w zestawieniu reklamowym plasuje się oczywiście w czołówce, ale co z opcją reklamy offline. Jakie skutecznie i jednocześnie tanie metody marketingowe masz do dyspozycji? Przyjaciele, znajomi, rodzina to wstępna baza polecająca. Druga sprawa to noszenie przy sobie kreatywnych wizytówek lub upominków reklamowych, np. długopisów, dysków zewnętrznych, czyścików do telefonów, itp. Możesz obecnie przenosić spotkania z klientami z opcji offline do online i odwrotnie. Spotkania w ramach networkingu, poznanie konsumentów lub partnerów biznesowych na żywo to ogromne ułatwienie funkcjonowania działalności gospodarczej, niezależnie od jej struktury.

O czym warto pamiętać przy budowaniu strategii reklamowej?

Coraz częściej spotyka się sytuację, w której firm nie stać na prowadzenie zaawansowanych kampanii reklamowych pojedynczo. Wtedy należy po prostu zgłosić chęć współpracy z marką komplementarną do twojej. Takie połączenia bywają niezwykle skuteczne i wcale nie ograniczają potencjału sprzedaży. Komplementarność oznacza w tym przypadku tylko ograniczenie kosztów. Nie zapominaj też o nadrukach marketingowych na samochodach, uruchomieniu sklepu stacjonarnego i jednocześnie wirtualnego. I na koniec, liczy się jakość, a nie ilość form reklamowych.