Jeszcze kilka lat temu przeciętny konsument zamierzający zaspokoić własne potrzeby zmierzał do wykwalifikowanego sprzedawcy po odpowiedzi. Po dynamicznym rozwoju internetu ta sytuacja uległa dramatycznym zmianom. Dzisiaj to klient samodzielnie zdobywa informacje o ofercie przedsiębiorstwa i zaczyna zwracać uwagę tylko na wyspecjalizowane reklamy, trafiające idealnie w jego gusta. To jednocześnie szansa i zagrożenie dla podmiotów biznesowych. Dlaczego?

Połączenie dwóch rzeczywistości

Niektóre działalności gospodarcze odchodzą niepotrzebnie od reklamy offline na rzecz reklamy tworzonej całkowicie w rzeczywistości wirtualnej. Wiadomym jest, że reklama offline trafia do innej grupy docelowej, a online do innej. Nie warto jednak nigdy tracić potencjału komunikacji z klientem. Można powiedzieć, że internet wpływa na proces zakupowy. Warto zatem przenosić klientów między siecią, a stacjonarnymi, zwykłymi spotkaniami. Jak to zrobić? Możesz uruchomić wideokonferencję, która przeniesie się także na spotkanie networkingowe, na którym wymienisz się z odbiorcami wizytówkami lub gadżetami upominkowymi. Kolejna sprawa to zrozumienie faktu, że po zobaczeniu reklamy w wersji offline konsument chce zdobyć o produkcie dodatkowe informacje, właśnie za pośrednictwem stron internetowych. Należy konsumentowi umożliwić łatwy dostęp do takich wiadomości, raportów, realnych opinii, referencji, najlepiej w jednym, konkretnym miejscu sygnalizowanym już w strukturze promocji offline. Niektórzy przedsiębiorcy zamiast numerów telefonów do siebie zostawiają maile lub adres sklepu online. Tym samym zmuszają potencjalnego klienta do takich odwiedzin, co sprzyja poprawie ogólnych statystyk wirtualnych.

Marketingowa rewolucja z potencjałem

Funkcjonalności reklamy offline wcale nie wykluczają marketingu w wersji online i to właśnie największa potęga z punktu widzenia nowoczesnej działalności gospodarczej. Poznaj interaktywność, wykorzystaj potencjał wielu kanałów reklamowych, rozmawiaj z każdym klientem, a w końcu zrozumiesz, jaka forma reklamy odpowiada ci najbardziej.