Reklama jest definiowana w prosty sposób jako komunikat informacyjny z elementami perswazji. Oczywiście jest to definicja podręcznikowa, której celem jest zebranie w syntetyczny sposób tego co łączy wszystkie rodzaje reklam. Rzeczywiście definicja dobrze oddaje to co łączy wszystkie twarze reklamy. Warto się jednak im przyjrzeć bliżej.

Reklama w różnych mediach

Komunikat informacyjny jakim jest reklama może zostać wysłany na różne sposoby. To właśnie powoduje, że reklama może być tak różnorodna. Reklamy przybierają formę dźwiękową, wizualną bądź obie na raz. Kolejnym wyróżnikiem jest to gdzie je spotykamy i w jakich miejscach. Reklamy w zależności od tego w jakim miejscu się znajdą cechują się różną skutecznością. To właśnie ten fakt powoduje, że tak istotna jest wiedza na temat tego kiedy są one najskuteczniejsze a kiedy ich skuteczność jest mniejsza.

Wyzwanie reklamowe

Skoro już wiemy czym są reklamy i jaką funkcję odgrywają to warto przejść do kolejnej kwestii jaką jest to co mają w takiej sytuacji robić przedsiębiorstwa. Otóż przed nimi stoi dość wymagające zadanie sprowadzające się do tego że należy wybrać taki rodzaj reklamy, która będzie najskuteczniejsza. W tej chwili nie wystarczy tylko mieć środki na reklamę i kupić wiele plakatów a potem je rozwiesić. Przed współczesnymi firmami stoją dużo trudniejsze wyzwania jak choćby to jaką strategię obrać aby zmaksymalizować korzyści a zminimalizować wydatki. Reklama sama w sobie nic nie daje. Dopiero wtłoczona we właściwą strategię firmy może przynieść korzyści. To prowadzi nas oczywiście prosto do tego jak ważna w jej przypadku jest współpraca z najlepszymi, którzy wiedzą jak takie kampanie reklamowe organizować.
Relacje między firmami a reklamą są bardzo bliskie. Sukces biznesowy bez odpowiedniego wykorzystania tego sposobu promocji jest praktycznie niemożliwy. Z tego też względów można śmiało stwierdzić, że we współczesnym biznesie reklama znajduje się w centrum działań każdej firmy. To właśnie przyczyna dla której o reklamie jest tak głośno.