Wiele osób zastanawia, jaki rodzaj marketingu jest najbardziej opłacalny. Oczywiście nigdy nie znajdziemy jednoznacznej odpowiedzi, bowiem każda firma ma inne potrzeby i kieruje swoje usługi do innej grupy docelowej. Zanim więc zdecydujemy się na to, jaki rodzaj marketingu będzie dla naszej firmy najlepszy, warto przyjrzeć się różnym opcjom. Wiadomo, że w chwili obecnej najważniejszym źródłem reklam są media, a mowa tutaj o telewizji, radiu, prasie i niewątpliwe Internecie, który jakby nie było jest medium. Media mają ogromne pole do popisu jeśli chodzi o marketing. Trafiają do ogromnej liczby ludzi i nawet najlepsze banery nie trafią tak do klienta jak reklama właśnie w telewizji, czy w radiu. Każde z tych mediów ma swoje cechy, którym warto się przyjrzeć, bowiem od tego, jaki rodzaj reklamy i jakie medium wybierzmy, zależy sukces naszej firmy. Przede wszystkim telewizja. Trudno bowiem znaleźć lepszy przekaźnik.

Prawie każdy ogląda telewizję, gdzie między programami, a nawet w ich trakcie puszczane są reklamy. Jest to niewątpliwe wspaniała rzecz dla osób szukający sposobu na peklowanie firmy. Należy jednak pamiętać, że reklama w telewizji nie należy do najtańszych, a w zasadzie mogą pozwolić sobie na nią tylko nielicznie najwięksi na rynku przedsiębiorcy. Dużo kosztuje samo nakręcenie reklamy, a potem oczywiście czas antenowy. Dużo tańszym sposobem jest reklama w radiu. Tutaj też liczy się czas antenowy, ale wystarczy nagrać głos, ścisłą i zwięzła treść i gotowe, można śmiało puszczać słuchaczom. Wiadomo jednak, że reklamy w radiu nie są tak interesujące, jak te w telewizji, zwłaszcza jeśli jesteśmy wzrokowcami. Media to także prasa, gdzie pojawiają się tysiące reklam, warto czasem zainwestować w taką reklamę. Ostatnie medium to Internet, który ma ogromną siłę przebicia, warto więc czasem zapłacić trochę i dodać swoja reklamę w Internecie. Czy reklama w mediach jest opłacalna. Oczywiście, że tak. Nic nie przyniesie nam takich zysków, jak dobrze przygotowana reklama w mediach