Święta każdego roku robią wielki szum. Ich fenomen jest niezrozumiałym poprzez nieustanne problemy finansowe obywateli. Ludzie wydają krocie, aby swoim bliskim sprawić przyjemność. Dlatego też najlepsze z reklam bazują właśnie na czułych powitaniach, a także na różnorakich pomysłach pakowania i wręczania prezentów. Im częściej na święta pokazywane są dane przedmioty, tym bardziej je lubimy i tym częściej przychodzą nam na myśl. Porady reklamowe tego czasu bazują na pakowaniu prezentów, na pokazywaniu szczęśliwych rodzin, a także na dekoracji choinek i stołów. Im częściej zajmujemy się dekoracją choinek, tym więcej udaje się nam zauważyć, jeśli chodzi o szczegóły dekoracji. Takie zaangażowanie w święta pozwala się zatracić w różnego typu informacjach na ich temat, jak i skupić na reklamach. Wiadomo, że jest to gorący czas dla wielu firm, jakie każdego roku planują zwabić jak najwięcej klientów.

Reklama prezentów to pierwszy krok każdej galerii handlowej do pozyskania klientów. Jak wiadomo, aby móc coś sprzedać, najpierw trzeba to tak pokazać, aby każdy chciał to mieć. Dlatego też wszystkie produkty, jakie znajdują się w domach handlowych, pokazywane są z jak najlepszej strony. Reklamowanie upominków, czy paczek ze słodyczami także staje się normą. Coraz więcej osób szukając informacji na reklamę zwykłych produktów, postanawia poczekać do świąt. Wtedy bowiem wystarczy je ładnie udekorować, dołączyć do nich zestaw światełek, czy bombek i nasza oferta staje się bardziej atrakcyjna. Najczęściej sprzedawane są takie produkty, jakie mają jakieś atrakcyjne upominki. Dla nas ich odpowiednie dopasowanie jest sposobem na stworzenie ciekawej i pięknej zarazem atmosfery. Sklepy w ciągu całego roku stosują różne triki marketingowe, aby zwiększyć sprzedaż, a także, aby zafundować klientom miliony propozycji. Im jest ich więcej, tym bardziej konsumenci czują się zadbani. Mając wybór pozwalają sobie niekiedy na bardzo wiele. Częste porady reklamowe są związane z oczekiwaniem na odpowiedni moment sprzedaży, a tym są święta.