Wiele osób uważa, że najlepszym sposobem promocji firmy jest Internet. Nic bardziej mylnego, jeśli nasza firma unika internautów i reklamy w Internecie to w obecnych czasach nie istnieje. Znaczna część osób szukając jakiejś usługi, kieruje swe kroki ku wyszukiwarce, dzięki której w szybkim tempie odnajduje potrzebne informacje. Każda dobra firma posiada więc stronę, profil na portalach społecznościowych i znajduje się w różnych spisach firm w danej okolicy. Jest to jednak rodzaj reklamy online, która wciąż skierowana jest do pewnej grupy osób, które korzystają z Internetu. Jednak jak wiadomo spora część osób starszych, a nawet niekoniecznie w podeszłym wieku, jak również dzieci, nie korzysta z komputerów, a słowo wyszukiwarka internetowa jest im obca, korzystają z bardziej przyziemnych źródeł informacji i reklamy w Internecie na pewno nie mówią ich do skorzystania z usług danej firmy. Niewątpliwie więc należy zwrócić uwagę również na taką kwestię i szukać alternatywnych sposobów promocji, a mowa tutaj o reklamie offline, która w przeciwieństwie do reklamy online nie obywa się w Internecie. Jak dobrze wiadomo większa część osób to wzrokowcy, ważne są więc banery i plakaty, które rolek lamują nasza firmę. Warto jednka pamiętać, że musza być gustowne, a nie kiczowate, bo takie na pewno nie przyciągną klientów. Dobrze sprawdzają się również gadżety, czyli wszelkiego rodzaju kalendarze, długopisy, czy inne formy promocji. Skoro wiemy jakie opcje mamy do wyboru, pozostaje nam podjęcie decyzji i przeanalizowanie tego, który sposób jest lepszy, reklama offline czy online? No cóż na pewno obie opcje mają swoje zalety. Jeśli chcemy trafić do młodych ludzi najlepiej sprawdzi się promocja online, jeśli nasze usługi kierujemy do różnych osób reklama offline. Pamiętajmy też, że reklama offline to sposób, jak przyspieszyć zainteresowanie produktem online. Wybór rodzaju marketingu to kwestia przyzwyczajenia i gustu, pamiętajmy jednak, że stawianie na jedne rodzaj reklamy to nie najlepszy pomysł. Najlepiej działać szeroko.