Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie współczesnej gospodarki bez reklam. Choć dla niektórych reklama jest zbędną warstwą powierzchniową, to tak naprawdę odgrywa ona bardzo ważną rolę w całym systemie gospodarczym. Głównym zadaniem reklamy jest kreowanie relacji z konsumentami. Z perspektywy firmy oferującej jakieś usługi lub produkującej coś nie ma nic bardziej ważnego. To właśnie od relacji z klientami zależy tak naprawdę przetrwanie każdej firmy. Ten fakt sprawia, że reklama odgrywa tak znaczącą rolę na co dzień w działalności firm.
Reklama ma różne oblicza. Co najważniejsze to fakt, że wszystkie je łączy to iż reklama jest komunikatem informacyjnym z elementami perswazji. Nieważne czy mówimy tu o plakatach reklamowych, spotach telewizyjnych, spotach radiowych czy po prostu różnego rodzaju eventach reklamowych. Wszystkie rodzaje reklamy służą komunikacji i jednocześnie delikatnej perswazji. Tak, aby w krótkim czasie spróbować przekonać konsumenta do danej usługi lub produktu.

Przedsiębiorstwa i ich działania

Przedsiębiorstwo, które chce uczynić użytek z reklamy ma do wyboru wiele dróg. Najistotniejsze jest tutaj wybranie drogi, która będzie dobrze współgrać z profilem danej firmy. Jeśli nie uda się zapewnić tego współgrania to działania reklamowe mogą spalić na panewce. W obecnym biznesie gdzie liczy się tempo działań i ich efektywność firmy nie mogą pozwolić sobie na błędy i złe trafienia. Dlatego też tak kluczowe jest wybranie firmy reklamowej, która zapewni przedsiębiorstwu profesjonalne wsparcie poparte doświadczeniem.
Jeśli chcemy odnosić praktyczne korzyści i realizować cele firmy to potrzebna będzie strategia reklamowa oraz wykorzystanie różnych typów reklamy. Bardzo dobrą taktyką jest dywersyfikacja rozwiązań. Jednocześnie potrzebne jest jednak monitorowanie działań i obserwowanie tego jak na nasze kampanie reagują konsumenci i czy takie kampanie mają realne przełożenie na zyski firmy. To wszystko razem wzięte oznacza, że bez reklamy ani rusz.