Na ulicach każdego dnia możemy spotkać wiele osób rozdających ulotki przechodniom. Jedni biorą ulotki z ciekawości, inni, aby wspomóc ulotkarzy, a jeszcze inni bezwiednie sięgają po nie z przyzwyczajenia. Znaczna część ulot ląduje ostatecznie w śmietnikach i tylko niewielka część osób czerpie z takich ulotek cenne informacje. Tutaj pojawia się jednak pewna ważna kwestia, nie każdy rodzaj ulotek jest źle przyjmowany przechodniów, no może nie tyle źle, co po prostu z większym zainteresowaniem. A o jakie ulotki chodzi, przede wszystkim o ulotki oferujące rabaty, darmowe próbki lub inne promocje. Dużą popularnością cieszą się ulotki, a raczej całe książeczki z różnego rodzaju rabatami lub ulotki do restauracji typu Fast food. Część firm sama wymyśla ulotki i je drukuje, ale nie zawsze projekt, jaki został stworzony przyciąga wzrok potencjalnych klientów.

Dlatego też najlepiej skorzystać z firm oferujących usługi reklamowe, a takie znajdują się w każdym mieście lub prowadzą działalność w Internecie. Wystarczy zamówić konkretny projekt lub poprosić o wsparcie specjalistów w tej kwestii i firma oferująca usługi reklamowe w szybkim tempie zrealizuje nasze zamówienie. Niewątpliwe ulotki nie mają takiej siły przebicia, jak jeszcze kilka lat temu, a skutecznie wypiera je przede wszystkim reklama w Internecie. Wciąż jednak znaczna część firm stawia na ten sposób marketingu. Ulotki są przydane zwłaszcza w trakcie targów lub innego rodzaju eventów. Często wiele przedsiębiorstw zamawia ulotki w firmie oferującej usługi reklamowe, a następnie umieszcza je w oddziałach swoich firm, w przedsiębiorstwach którymi współpracuje lub po prostu w siedzibie danej firmy. Na ulotce najlepiej jest umieścić jakiś rabat, który przyciągnie potencjalnych klientów, jak również wydrukować mapkę dojazdu do firmy, informacje o kontakcie. Ważną rolę odgrywa również papier, na jakim wydrukowana jest ulotka oraz jej format. Musi też przyciągać żywymi kolorami, bo nudna ulotka zawsze ląduje w śmietniku lub na chodniku.