Żyjemy w świecie informacyjnym. Informacje pochodzące z różnych źródłem stanowią podstawę relacji międzyludzkich a także relacji biznesowych. Informacje krążą w różnych sieciach. Ich rola wzrosła zwłaszcza za sprawą pojawienia się Internetu. To on spowodował, że teraz praktycznie każdy ma możliwość sprawdzenia wszystkiego czego chce w sieci. Jest to niezwykle wygodne i pomocne. Dlatego też tak wiele osób tak ceni wynalazek Internetu.
Internet jako taki można zaliczyć do grona mediów. Media stanowią obecnie podstawę komunikacji społecznej. Jeśli chcemy przekazać jakieś informacje szerszemu gronu osób to tylko media są w stanie nam to zapewnić. Do mediów oprócz Internetu zaliczamy telewizję i radio. Te wszystko typy mediów są aktywnie wykorzystywane do tego, aby prowadzić działania reklamowe i promocyjne.

Promocja drogą medialną

W życiu przedsiębiorstw i korporacji bardzo ważną rolę odgrywa komunikacja. Stałe wysyłanie komunikatów informacyjnych do konsumentów jest ważne ponieważ pozwala firmie na zdobywanie nowych klientów jak również realizację nowych celów. To wszystko składa się na bardzo skomplikowaną sieć relacji. Firmy mają szczególne zainteresowanie mediami ponieważ zależy im na jak najczęstszej interakcji z klientami. Dzięki takiej regularnej interakcji mogę one wymiernie zwiększać swoje dochody. Bez wątpienia ma to przełożenie na prosperowanie firmy. To jaki sposób komunikacji wybierze przedsiębiorstwo zależy od jego preferencji. Obecnie najpopularniejszym medium komunikacji jest bez wątpienia telewizja. Nie da się jednak ukryć, że jej miejsce coraz częściej przejmuje Internet. To za sprawą faktu, że coraz więcej młodych osób korzysta właśnie z niego. To jakie medium wybierze przedsiębiorstwo do promocji jest kwestią wyboru. Można równie dobrze postawić na strategię dywersyfikacji, czyli wybór kilku mediów na raz. Nie ważne jak będziemy działać. Bez medium nie da się już prowadzić biznesu. Żyjemy w cywilizacji informacyjno-medialne i to jest praktyczna konsekwencja tego faktu.