Media mają różne wymiary i różne poziomy. Można je wykorzystywać na różne sposoby. Dotyczy to w szczególności przedsiębiorstw, które chciałyby coś uszczknąć z możliwości jak oferuje im współczesny świat medialny. Jeśli właśnie to jest naszym celem to nic trudniejszego. Media zostały w sumie powołane po to, aby umożliwiać nam sprawną realizację celów komunikacyjnych.
Oczywiście prototypowo myślimy o mediach jak o środowisku do przekazywania informacji. Twierdząc tak nie robimy błędu. Współczesne media to jednak coś więcej niż tylko narzędzia do przekazywania informacji. Wraz z pojawieniem się Internetu media to nie tylko kanał jednokierunkowy. Internet zmienił sytuację o 180 stopni i sprawił, że odbiorca może wreszcie stać się prawdziwym uczestnikiem, którego zdanie ma znaczenie.

Jak to zrobić w praktyce?

Jeśli chodzi o samo wykorzystanie praktyczne mediów przez firmy to mogą one korzystać z różnych opcji. Oczywiście głównym celem firmy jest wysyłanie komunikatów informacyjnych do konsumentów. Można to robić korzystając z tradycyjnych kanałów jak telewizja, radio czy prasa. Tam korzystamy więc z takich metod jak plakaty, spoty reklamowe lub nagrania reklamowe. Wcześniej wspomniany Internet daje nam trochę więcej możliwości a to dlatego, że oprócz wyżej wymienionych działań możemy korzystać z pozycjonowania, forów internetowych oraz mediów społecznościowych. Zwłaszcza te ostatnie pozwalają na wykreowanie bardziej bezpośredniej relacji z naszymi konsumentami. To może zaś mieć bardzo dobry wpływ na zyski firmy.
Chcąc w praktyce wykorzystać możliwości jakie dają współcześnie media nie sposób jest pominąć kwestii korzystania z pomocy profesjonalistów. Tylko najlepsze firmy reklamowe są gwarantem, że odniesiemy sukces praktyczny. To one dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy są w stanie zaproponować najlepsze strategie reklamowe i rozwiązania, które pozwalają uniknąć wpadek inwestycyjnych. To ma zaś znaczenie w kontekście planowania budżetu każdej firmy.