Według większości statystyk analizujących kształt sprzedaży w internecie okazuje się, że mnóstwo przedsiębiorstw nie ma nawet własnej strony internetowej. To liczby kształtujące się w granicach 30-40%. Internet to już od lat najpopularniejsze i zdecydowanie ulubione medium zakupowe, które uwiarygodniło się w oczach konsumentów. Opinie o najlepszych sprzedawcach i ofertach są szybko wymieniane za pośrednictwem Facebooka, blogów specjalistycznych i hobbystycznych, witryn bazujących na programach partnerskich, itp.

Opiniowanie i sprzedaż

Racjonalnie podchodzący do zakupu konsument najpierw sprawdza opinie o produkcie przez sieć. Nikt nie chce przecież kupić bubla. Opinie można jednak w pewnym stopniu kształtować. Firmy chętnie kupują usługi marketingu szeptanego, tworzą indywidualne recenzje produktów lub zlecają pisanie artykułów sponsorowanych, aby wejść szerzej w branżę i wypromować się w określonej grupie docelowej. Takie działania mimo wysokiej ceny początkowej zwracają się w długim terminie. Nie możesz zatem konfigurować sklepu internetowego tylko pod sprzedaż. Twórz z klientem szeroką komunikację. Daj mu możliwość wystawiania komentarzy, pilnuj harmonogramu wpisów na blogu, aktualizuj Facebooka z kodami promocyjnymi, konkursami, ciekawostkami z sektora. Do tego nie zapominaj o analizowaniu słów kluczowych, dzięki którym klienci cię odnajdują. Jeżeli dopasujesz publikacje pod słowa kluczowe zwiększysz krótko mówiąc oglądalność, a ta przekształci się na zwiększoną sprzedaż. To proces odbywający się bardzo naturalnie. Jeżeli nie umiesz zarządzać własną stroną internetową nic nie szkodzi. Zadanie zlecisz podmiotom zewnętrznym za naprawdę małe pieniądze. Możesz poza tym wykorzystywać potencjał portali pośredniczących w sprzedaży, chociażby Allegro czy popularny Groupon.

Nieograniczony potencjał marketingowy

Marketing kształtowany w internecie pokazał wyraźnie, że wizerunek sprzedaje, zwiększa potencjał budowania nowych marek. Do tego w internecie wszystkie punkty związane z wejściami na stronę można zmierzyć i dopasować do nich ofertę.