Czy istnieje firma, której niezależny na zwiększeniu sprzedaży. Raczej nie, a w zasadzie na pewno nie. Wszystkim zależy aby klient korzystał z ich usług i kupował ich produkt. Jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży musimy zadbać nie tylko o jakość usługi, ale również o kwestie marketingu i właśnie na tym elemencie się skupimy. Rodzaje marketingu to temat rzeka. Dla laika ważne jest tylko to, jakie rezultaty można osiągnąć dzięki takiemu, a nie innemu rodzaju marketingu. Marketing w Internecie to świetna sprawa, ale wciąż liczba osób korzystających tego medium nie jest ogromna, przecież osoby starsze i dzieci nie zawsze korzystają z tego rodzaju sprzętu. Największym i najlepszym sposobem na reklamę są media w postaci radia, czy telewizji, ale tutaj jest kolejna kwestia, nie każda firma może pozwolić sobie na taki wydatek. Pozostaje więc nam reklama offline, czyli wszystkie inne metody reklamy poza Internetem i popularnymi mediami, a chodzi tutaj o plakaty, banery, bilbordy, jak również różnego rodzaju gadżety firmowe. Reklama offline przynosi naprawdę świetne efekty i według statystyk zwiększa zainteresowanie reklamą online. Reklama offline pozwala dotrzeć do większej ilości osób. Nie ograniczamy się tylko do osób korzystających z Internetu. Nie ważne jest to czy nasz klient ma Internet w domu, czy też nie ma. Wiadomo jednak, że reklam offline nie sprawdzi się w przypadku wszystkich firm. Jeśli dana firma wiąże się z usługami internetowymi, no to cóż reklama offline może pomóc, ale raczej nie będzie super pomocna. Jak można reklamować swoją firmę offline. Kalendarze, przypinki, wizytówki, ulotki, a nawet różnego rodzaju inne produktu, najlepiej upoważniające nas do rabatu. Jest to najlepszy sposób żeby przyciągnąć klientów. Któż z nas nie potrzebuje długopisu, ołówka lub innych gadżetów, jakie dziecko nie zainteresuje się tego rodzaju promocjami. Jeśli dodatkowo w reklamach poza Internetem umieścimy jakiś link lub inna formę promocji, która skierują nasze kroki do internetu, wtedy szansa na sukces wzrasta dwukrotnie.